Burgerzaken en Service & Informatie

Bij Burgerzaken ben je het aanspreekpunt voor bewoners, bedrijven en instellingen die (aan)vragen hebben over de publieke dienstverlening van de gemeente Leeuwarden. Deze vragen (via balie, telefoon of internet) kunnen over van alles gaan: Kom ik aanmerking voor een vreemdelingenpaspoort? Hoe kan ik de Nederlandse nationaliteit verkrijgen? Ik ben dak- en thuisloos; kom ik in aanmerking voor een briefadres? Het team bestaat uit ongeveer 30 collega’s, met verschillende verantwoordelijkheden en specialisaties.

Het gemeentehuis in Leeuwarden

Service & Informatie

Alle klantvragen van bewoners, instellingen en bedrijven komen binnen bij het team Service & Informatie. Medewerkers van het team verzorgen de eerste intake van een klantvraag en beantwoorden deze meteen, of verwijzen door, in- of extern. Steeds meer klantvragen kunnen we direct afhandelen dankzij nieuwe technologie.

Vanwege alle ontwikkelingen verwachten we van onze collega’s een flexibele, zelfstandige en initiatiefrijke houding. Service & Informatie bestaat uit ongeveer 35 collega’s, met verschillende taken en rollen.

 

Ontvang een mail als er een vacature aan je eisen voldoet.

Ontvang een Job Alert